Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Anna - 10 oktober 2007 18:04

Nu har vi varit på spårning. Det var ju sååå länge sen. Det var, som vanligt, Acke, Emma o Jag som var uppe i Kidsbergens skogar.

Det gick himla bra. Trots att det var ett bra tag sedan sist så skötte sig alla hundarna fint. En riktig rivstart blev det för Tyra som gjorde spår i gruset när jag kommenderade "spåra". Men hon var faktiskt duktig på att sitta o vänta en bit bort medan jag gick fram till starten. Med tanke på att det var ett tag sedan så trodde jag att vi skulle få börja lite från början. Hon spårade fint o i ett hyfsat tempo. Dock tappade hon bort sig vid ett tillfälle. Kanske hade hon vittring på klöven... Jag fick ta tillbaka henne till spåret o där gjorde hon en rivstart så fort hon hittade tillbax  o körde på fint tills klöven hittades. Extas utbröt då o svansen gick i 120km/t.

Efter spårandet tog Emma, Karma, Tyra o jag en promenad. Kalven min ville ju FÖRSTÅS leka vilket inte Karma ville...

Med andra ord fick stackars Karma träna mycket på att ge lugnande signaler samt komma in till sin matte som de tränat på att hon ska göra när hon är trängd. Tyra gav sig till sist så de kunde glatt springa o nosa o skutta i skogen. Dock var hon ju tvungen att pröva om Karma ändrat sig emellanåt, vilket aldrig blev fallet. Tyra visade hoppfullt att hon inte ville nått illa genom att, även hon, slicka sig runt munnen.


Väl aktiverade begav vi oss hemmåt. Nu sussar bebban i sin säng! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards