Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

spårning o lydnad

Av Anna - 24 oktober 2007 09:51

Tänkte uppdatera lite!

Tyra o ja var till Vretstorp här om dagen o spårade med Angelica o Qiron (kurspolare)

De gick riktigt bra. Det blev inte så långt men hon fick gå över en bäck o den var skymning så lite klurigt belv det nog. Men det va jag som hade lagt spåret så kanske var det därför som hon drog som en dåre. O jag hade förstås glömt handskarna... Men de gick ändå!


O igår var vi på hundkurs. Gången innan igår körde vi lydnadstävling o tittade på varandra o satte poäng o komentarer. De va riktigt kul. Tyra va himla duktig. Det va bra att få andras ögon på en o även att själv titta på andra för att se hur de kunde jobba vidare.

O igår körde vi linförighet o ställande/läggande/sittande/framförgåendeo allt vad man nu kan tänka sig. Detta gjorde vi i grupp så man va tvungen att hålla koll på alla andra så man höll sin position. Jag blev lite förvånad men såå glad! Tyra hade en fin kontakt o jobbade på bra. Ibland överträffar man sig själv. Kände innan att det var längre kvar på kontakten o linförigheten än vad det kanske är...

Ska man våga anmäla sig till en riktig tävling mån tro....

hmmm......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 5 november 2007 21:27

Tänk va snopet. Idag när Tyra o jag gick hemåt i mörkret så gic vi förbi en park. Där var en tjej m ett koppel o ngn i andra änden... som grymtade. Tyra tyckte naturligtvis att det var himla konstigt o kunde inte riktigt släppa det hela. När djuret k...

Av Anna - 16 oktober 2007 14:06

Jaha!! Då blev det ju precis som jag ville att det INTE skulle bli! Tyret löper.... Vilket ju innebär att hon inte kan vara på dagis vilket i sin tur innebär att vi måste lösa alla arbetsdagar på annat sätt. Hon kan ju inte vara själv hela dagarna va...

Av Anna - 10 oktober 2007 18:04

Nu har vi varit på spårning. Det var ju sååå länge sen. Det var, som vanligt, Acke, Emma o Jag som var uppe i Kidsbergens skogar. Det gick himla bra. Trots att det var ett bra tag sedan sist så skötte sig alla hundarna fint. En riktig rivstart blev d...

Av Anna - 9 oktober 2007 13:27

Nu var vi hemma igen, bådatvå! Tyra hade skött sig fint. Hon pep inte nått o gick duktigt med på promenaden. Väl ute i hundgården ville alla andra hundar nosa på henne, det va ju lite läskigt förstås! Men sen när de nosat färdigt så gick de iväg för ...

Av Anna - 9 oktober 2007 08:57

Nu har jag lämnat Tyra på dagis för första gången! Usch!! Det är förståligt att mammor har svårt att skola in o lämna sina barn på dagis. Tyra tittade på mig så oroligt när jag gick. Hoppas nu bara att det går bra. Hon kommer att vara själv i "ett ru...

Ovido - Quiz & Flashcards