Alla inlägg den 13 september 2007

Av Anna - 13 september 2007 15:30

Nu var det dax!

Tyra o jag ska flytta till en ny lägenhet. Detta innebär alltså att hon ska bli en skilsmässohund. :-(

Känns ju lite oroväckande. Är det inte sånna ungar som blir extremt rebelliska o lever loppan när föräldrarna inte är hemma...

Vi flyttar hur som helst i morgon. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra. Är lite nojjig över den tid då hon är själv hemma. Måste nog träna in det lite. Som om hon är en valp på nytt. Jag skaffade ju en bur i sommras så den kommer nog fylla en viktig plats. Ett pax som är tryggt o väl bekant. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra. Tror nog att jag måste bestämma mig för det. Annars känner väl hon att jag är nervig o blir likadan själv. Det är en stor etta (nästan som en 1½:a) men det går inte att stänga o avgränsa något. Hittills har ju Tyret bara varit i hall o kök. Men det var (PEPPAR, PEPPAR) hur länge sen som helst som det hände nått. O då menar jag ex. som att äta skor, post el dyl. I hennes unga dagar tog hon sig även några bett på hallspegeln. Sånna fasoner vill jag inte se. Och absolut inget skäll eller ylande.

Usch, tänk om hon blir jätte orolig o ylar o är jätte ledsen när jag åker bort en stund.

Snälla, håll nu alla tummar ni har på att detta kommer att gå bra.


Ovido - Quiz & Flashcards