Alla inlägg den 13 juli 2007

BIL

Av Anna - 13 juli 2007 15:34

Kan någon hjälpa mig att hitta en bra bil. Jag ska köpa en bra o billig bil som är hyffsat fräsch. Det måste vara en kombi som rymmer en bur för en RR. Jag vill helst inte betala mer än 30 000:-

Såg en Ford focus idag. De verkar ju bra baktill....

Av Anna - 13 juli 2007 15:28

Tyra har, för ett par dagar sedan, fått utslag på insidan av alla benen och lite på huvudet. Det såg först ut så MASSOR av små infekterade finnpluttar. Som när man rakar sig o det bli irriterat. Tänkte att det kanske berodde på att hon badat endel i Svartån som inte alltid är den renaste... Så hon fick ta sig en dusch med grönsåpa. Dagen efter var det mycket bättre men då såg det ut som exem eller nått. Hon verkar inte vara ett dugg irriterad eller berörd av det så det känns ju bra. Ringde o pratade m Annalysen o en vikarie gav mig den alltid stående kommentaren: "Vänta ett par dagar å se så det inte blir värre. Det är troligen ingen fara alls". Man önskar ju att de ska säga gör såhär.... o tvätta med det här.... Men inte då. Jag får väll tvätta lite o hålla koll.

Ingen som vet vad det kan vara??

Det har ju inte varit jättevarmt så värme exem kan det inte vara. Hon har inte ätit nått konstigt vad jag vet.

Ja ja, hoppas att det bara går över.

Av Anna - 13 juli 2007 01:07

Syns kanske inte så bra men här ser ni en tjej som är överlycklig över sitt fynd... En klöv!!!


Idag fick Tyra spåra igen, till hennes stora lycka!!

Hon var som vanligt ivrig o ville helst spåa innan jag ens hunnit lagt spåret.

Det var Acke som la vårat spår idag oxå. Det är så himla mycket roligare när någon annan lägger spåret plus att  idag la jag spår åt Maja (läs hennes blogg). Tyra spårade bra men det var inte så bra skog. himla mycket upp o ner. men hon klarade det bra. Det var nog jag som hade det stora bekymret. Faan va man får plöja sig fram. O så är hon så himla het. Ska nog ha handskar nästa gång. Jag fick häjda henne i början. O när det blir blött så glider det så. Fick vid ett tillfälle brännmärken i handen. Kan nog minnas mig att det slank ut lite fula ord då... :-)

Spåret gick vid ett tillfälle ut på en väg o sedan in i skogen igen. Tyra hade nog koll o tog en genväg så hon slapp gå upp på vägen. Faktiskt så bestämde jag mig för att lita på henne o följde henne. Hon hittade rätt o genade istället till där spåret gick in i skogen igen.Dock fick vi gena igenom lite sly o gran, till mattes stora förtret...!! Men men....

Fram till klöven kom vi!

Och som alltid överlycklig!!!

Men såååååå mycket fästingar! tror nog att jag plockade minst 15 st från henne. Dock kröp alla, ingen hade satt sig utom en. Men ändå!

Funderar nu på om vi ska avansera lite o lägga över bäckar o så... Kanske anmäla till anlagsprov till hösten...  :-)

Ovido - Quiz & Flashcards