Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Anna - 6 augusti 2007 23:15

Idag var nog den soligaste dagen på hela sommaren o då... hade vi planerat att lägga spår som på ett anlagsprov. Så det var ju bara att göra det.

Vi la spåren kl 9 på morgonen och åkte sedan tillbaka vid 13 o åt lunch innan vi gick spåren.

 

Maja började spåra o var som vanligt jätteduktig. Det blev ganska jobbigt mot slutet men hon fixade det bra. Hon är skit duktig på att gå tillbaka till spåret när hon vet att hon kommit bort sig.

Sedan Blev det Karmas tur.

Hon skötte sig oxå bra... till en början. Sedan tappade nog hon ockå orken o började fjanta runt tills matte, Emma, fick nog o avbröt spårningen. "snopet Karma!"


Därefter Tyras tur o då var klockan 16 så då hade spåret legat i ca 6tim.

 

Hon har ett mycket bättre tempo o gick jättebra. Jag har nu lärt mig att våga lita på henne. hon jobbade på som attan o blev himla trött i slutet. Hon hade lite svårt att hitta spåret då men kämpade sig fram med puschning. Det var ju sååå varmt för både hundarna o oss.

Detta var första gången Tyra gick på älgklöv vilket gick lika bra som rådjur.

 

Svettiga o totalt utpumpade lyckades vi ta oss ända fram.

Mitt under spårningen hittade Emma... badkulor?? mitt ute i skogen!!!

(vilket efter funderingar i själva verket var paintballkulor)

Sist ut var Dobby som fick skippa blodspårningen eftersom att han är så skraj. Han fick ist leta rätt på Emma som hade slängt sig i blåbärsriset.


Hua, vilken dag!!

Det blev en kall o lång dusch när jag kom hem kan ja säga!!

Ovido - Quiz & Flashcards