Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Anna - 24 augusti 2007 09:36

Igår åkte Tyra o jag hela vägen till Vretstorp igen. detta för att lägga spår m Angelica o Qiron. När vi kom fram hade Angelica redan laggt spåren så de fick ligga tre timmar. Plus att hon bjöd på nybakta bullar medan vi väntade lite till. Så bra man kan ha det!

Tyra vet het som en galning o löpte fram i spåret. :-( Det var så länge sedan nu. Hon har ju dragit ner på tempot på sistånde. Men inte idag av ngn anledning. Hon gick dock aldrig fel så hon fixade ju själva spåret bra, även om jag fick bli argr ett par gånger pga att hon bara skenade iväg.

Vet inte vad det kan bero på. Det var ju ett litet tag sedan vi spårade men egentligen inte sååå länge sedan. Eller så ar det att det är på annan plats o med annat sällskap.

Väl tillbaka hur som helst så packade jag över mina grejor från Angelicas bil. Ni förstår att Tyret fick åka Olep Vectra i en delad bur. För första gången i sitt liv. Det är ingen favorit pga att det är trångt. men det gick o hon fick plats. Hur som helst, jag packade ur grejor o Tyra satt efter ett strängt komando "SITT". Men så fick hon se en liten kisse... o så for både hon o katten iväg. Jagskrek stanna o Nej men Tyra drabbades otäckt nog av partiell dövhet o hörde inte ett smack. Vilken ossis! Grr!!!

Men hon stannade när katten flög över ett staket. Förbannad klampade jag fram o tryckte ned min jäkla olyding i backen. sedan satte jag henne igen. m förhoppning om att hon skulle sitta still. jätte duktig men sen... när kattjä'keln kom tillbaka så... svisch! samma prosedur. men denna gång fick byrackar'n hoppa in i min bil o stanna där tills vi åkte.

Om hon dagen innan klarar att gå lös förbi gräsmattan där det sitter en hare! varför kan hon då inte detta?? Kanske för att katten så busigt (i tyras ögon) sprang därifrån o blev ett spännande byte.

Jag som inte blev så svett av spåret (som inte var så långt att gå men istället slingrigt för Tyra) men nog faan fick jag springa mig svett på slutet då istället.


Suck! 

Ovido - Quiz & Flashcards