Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av Anna - 17 augusti 2007 11:49

Idag tog Tyra o jag en hederlig promenad i skogen. Denna gång utan spårsele o lina. Tyra tyckte nog att det var himla kul att springa fritt o busa utan att "jobba" för en gångs skull. Det har ju blivit mycket spårning när vi åker till skogs. Även om Tyra tycker att det är super kul så är det nog roligt att bara få löpa runt i mossan lite.

Jag hade med mig en påse att lägga all svamp i som jag hade tänkt att hitta.... men icke!

Vad jag, efter en och en halv timmes promenad, hade lyckats  hitta var detta fyra gula kantareller. Och mer blev det inte!

Ingen vidare skörd. Och inte en enda trattkantarell. Jag är ingen expert så jag vågar bara plocka vanliga kantareller o trattisar.

Trots den dåliga skörden så hade jag bestämt mig för att äta svampen till lunch så det blir en mycket lätt lunch idag!

Hoppas att trattisarna är på G. De kanske inte har kommit riktigt än.

Ovido - Quiz & Flashcards